Hur kommunicerar ert företag?

Väldigt många kunder idag upplever att kontakten blivit sämre och svårare att få till stånd med olika företag – tvärtemot vad man skulle kunna tro om man har dagens teknologi i åtanke. I många fall är det också denna som ställer till det; företag och olika institutioner har försökt effektivisera sin verksamhet och därmed har man sagt upp folk som tidigare satt i exempelvis en telefonväxel och hjälp kunderna att komma i kontakt med rätt person och kunde informera om hur ärendet kunden i fråga ville ha hjälp med behandlades.

De mänskliga kontakten ska inte underskattas i detta och här har många företag stora problem där kunderna istället tvingas sitt i en lång telefonkö där den enda informationen sker via en röst som påpekar vilket nummer man för närvarande har samt avlägger en ursäkt ungefär var tionde ringsignal. Effektiviseringen av sin telefonväxel har således gått ut över de som man ville hjälpa – nämligen sina kunder som upplever en allt större frustration för varje signal som ljuder i luren.

Byt telefonväxel

Det som man måste vara medveten om som företag och som statlig institution är att detta är rent kontraproduktivt, att det är ineffektivt och att det enbart skapar missnöjda kunder som redan vid återkoppling eller ett svarat samtal har rest raggen och är fientligt inställd. Det finns modernare typer av en telefonväxel i dagsläget som ger kunderna bättre service och som möjliggör både snabba återkomster, snabba vidarekopplingar och som är utrustade med smarta lösningar för smartphones – som de flesta använder sig av i dagsläget. Kort sagt; en modern telefonväxel möter de krav som kunder och privatpersoner ställer – och har rätt att ställa i dagsläget. Dessutom så underlättar en bättre telefonväxel också den interna kommunikationen i företaget också.

En modern telefonväxel ger bättre möjligheter

Menas med detta, med en modern telefonväxel finns det klara fördelar även internt i företaget. Några av dessa innebär att man kan hålla telefonkonferenser där det inte spelar någon roll vilken operatör deltagarna har, där det inte spelar någon roll vart i världen de befinner sig eller vilket typ av telefon som de använder sig av.

Något som sparar extremt mycket pengar och som dessutom fungerar betydligt bättre än gårdagens telefonväxel där man ofta var bunden till en och samma operatör och där antalet anslutna terminaler var ytterst begränsade. Här kan ett företag verkligen optimera sina kostnader och på ett bättre sätt räkna hem en framtida vinst. Att teknologin ständigt utvecklas och går framåt innebär inte att man som företag kan vila på hanen.

Tvärtom; man måste vara flexibel och anamma de lösningar som hela tiden presenteras och detta oavsett om det handlar om en modernare telefonväxel eller om en molnlösning för internet. Den som vågar kommer att vinna och den här vinsten består av kundernas förtroende. En vinst som man inte har råd att vara utan.

15 aug 2017